راهنمای خرید چوب مناسب

راهنمای خرید چوب مناسب

راهنمای خرید چوب

در طول زمان ، از چوب برای ساخت انواع اشیاء استفاده شده است.مهم نیست که می خواهید خانه بسازید ، ظروف غذا درست کنید یا جعبه هایی برای نگهداری وسایل خانه ایجاد کنید ، شما باید بهترین چوب را برای هر کاربرد پیدا کنید.در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید چوب باید آنها را دنبال کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید!

چه چیزی میخواهید بسازید

قبل از شروع به جستجوی بهترین درختان یا الوارهای برش خورده ، باید بدانید دقیقاً چه چیزی می خواهید بسازید.به مثال های زیر توجه کنید.

ظروف غذا و آشپزی بهتر است از چوب گلابی تهیه شوند.حتی اگر این چوب به ندرت به عنوان چوب مهم برای نجاری ذکر شود ، به راحتی تاب نمی یابد و نمی پوسد.علاوه بر این ، چوب گلابی به اندازه چوب های دیگر که ممکن است برای ساخت ظروف غذا مفید باشد ، طعم و مزه غذا را از بین نمی برد.

آلات موسیقی ، اسباب بازی ها و مبلمان را می توان از انواع مختلف چوب از جمله چوب ماهون ، بلوط ، سرو ، خاکستر و توس تهیه کرد.

چوب برای ساخت خانه نیز بر اساس اندازه ساختمان و بخشی که در آن کار می کنید ، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت.در این حالت ، ممکن است کاج یا سایر چوب های نرم را برای بعضی از قسمت ها انتخاب کنید و سپس از بلوط به دلیل دوام برای کفپوش یا مناطق دیگر استفاده کنید.

نکته:با کمال تعجب ، شاید شما همیشه نیازی به استفاده از تنه درخت برای نیازهای نجاری خود نداشته باشید.به عنوان مثال ، اگر قصد تهیه ظروف پخت و پز یا غذا را دارید ، ممکن است یک شاخه بزرگ متناسب با نیازهای شما باشد.

راهنمای خرید چوب

چوب سخت در مقابل چوب نرم

اگرچه هر نوع چوب ممکن است نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشته باشد ، اما اگر بدانید با “چوب نرم” سروکار دارید یا “چوب سخت” بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

چوب نرم از درختانی تهیه می شود که اساساً به جای برگ های معمولی دارای برگ های سوزنی هستند.از آنجا که این درختان بسیار سریع رشد می کنند ، بیشترین استفاده را برای ساخت و ساز و نجاری دارند.چوب های نرم بسیار رایج هستند ، اما بافت دانه ای یا رنگی که در چوب های سخت پیدا می کنید را ندارند.

وقتی صحبت از عناصر سبک و دانه های زیبا برای مبلمان می شود ، بیشتر انتخاب های شما روی چوب سخت است.شما می توانید به راحتی این درختان را در یک جنگل مشاهده کنید ، زیرا آنها دارای برگ های معمولی هستند.

اگر قصد دارید باغی برای نیازهای نجاری راه اندازی کنید ، بهتر است ترکیبی از درختان چوب سخت و نرم را پرورش دهید تا بتوانید هرچه بیشتر نیازهای مختلف نجاری را برآورده کنید.

خشک شدن چوب

قبل از استفاده از چوب برای ساختن ، کنده کاری یا ساخت مبلمان ، چوب باید خشک باشد.اگرچه ممکن است الوارها قبل از برش به اندازه کافی خشک شده باشند ، اما بسیار مهم است که بدانید چقدر رطوبت در چوب وجود دارد تا بدانید که آیا قبل از شروع کار با آنها ، باید اجازه دهید تا دوباره خشک شوند یا خیر.

چوب خشک شده با روش طبیعی – این چوبی است که کنار گذاشته شده و بدون افزودن مواد نگهدارنده یا سایر روش های درمانی خشک می شود.این روشی است که برای خشک کردن چوب پس از قطع درختان استفاده می کشود.در این روش ، روند خشک شدن چوب بر خلاف روش های دیگر مثل استفاده از دستگاه خشک کن چوب ، خیلی کند است و ممکن است هفته ها و حتی ماه ها طول بکشد تا چوب بطور کامل خشک شود تا برای نجاری مناسب باشد.

چوب خشک شده کوره ای – روند خشک شدن این چوب با قرار دادن چوب در اجاق داغ تسریع می شود.با این روش چوب سریعا برای استفاده آماده می شود.

انبساط و انقباض

تمام الوارهای جامد در معرض انبساط و انقباض هستند.در ماه های بارانی یا مرطوب ، تخته ها رطوبت می گیرند و منبسط می شوند.سپس در ماه های خشک تر با از دست دادن رطوبت منقبض می شوند.انبساط و انقباض موضوع مهمی است که باید در هنگام ساخت با چوب جامد درک کنید و به خاطر بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و برای اطلاع از قیمت دستگاه رام برش چوب روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم هنگام خرید چوب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *