خشک کردن چوب در هوای آزاد

خشک کردن چوب در هوای آزاد

خشک کردن چوب در هوای آزاد

خشک شدن چوب فرآیند مهمی است که برای استفاده کارآمد از محصولات چوبی مورد نیاز است.یک درخت تازه برداشت شده مقدار قابل توجهی رطوبت را در سلولهای چوب به دام می اندازد.به عبارت دیگر ، هر الوار تولید شده از چنین چوب سبزی دارای رطوبت بالایی خواهد بود و برای بسیاری از برنامه ها نامناسب است.بنابراین الوارها قبل از استفاده باید به شیوه صحیح خشک شوند.از مزایای خشک کردن می توان به کاهش وزن ، افزایش قدرت و مقاومت بیشتر در برابر وخامت بیولوژیکی ناشی از قارچ ها و حشرات اشاره کرد.

روش های مختلفی برای خشک کردن انواع مختلف چوب وجود دارد.همانطور که همه شما میدانید یکی از این روش ها ، قرار دادن آن در هوای آزاد است.بسیاری از کارگران چوب ، چوب خشک شده در هوای آزاد را ترجیح می دهند ، زیرا اعتقاد دارند که این نوع چوب رنگ واقعی تری دارد.این هم چنین یک روش مقرون به صرفه است.پس اگر یک روش ارزان و راحت برای خشک کردن چوب می خواهید ، خشک کردن در هوای آزاد را در نظر بگیرید.

مهمترین چیزی که در رابطه با خشک کردن چوب در فضای باز باید بدانید ، این است که این روشی است که انسان ها از هزاران سال پیش استفاده کرده اند.برای مصارف خارجی یا ساختمانی ، بهترین نتیجه را می توان با چوب خشک شده در هوا بدست آورد.

آموزش و استانداردهای خشک کردن چوب در فضای باز

اگرچه خشک کردن در هوا ارزان و آسان است ، اما اشکالاتی هم دارد و از جمله مشکلات این است که روند خشک شدن سریع نیست.ممکن است ماه ها طول بکشد تا چوب بطور کامل خشک شود.البته زمان خشک شدن در این روش به نوع چوب ، ضخامت آن و آب و هوای منطقه بستگی دارد.لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه خشک کن چوب ، باعث می شود تا چوب شما در مقایسه با روش سنتی ، سریعتر خشک شود.

اگر چوب هایی که به روشی مناسب روی هم قرار گرفته اند را در هوای گرم و خشک قرار دهید ، روند خشک کردن سریع تر اتفاق می افتد و بالعکس اگر آنها را در هوای مرطوب قرار دهید ، چوب ها دیرتر خشک می شوند یا اصلا خشک نمی شوند.

وقتی الوارها را جهت خشک شدن به شیوه صحیح روی هم قرار داده اید ، باید مدام وضعیت آنها را بررسی کنید و میزان رطوبت آنها را بسنجید.رطوبت سنج ، مطمئن ترین وسیله برای تعیین میزان رطوبت چوب است.رطوبت چوب ها را هر چند هفته یکبار در فضای باز و بعد از انتقال آنها به داخل خانه بررسی کنید.

انباشته شدن مناسب

مزایا و معایب خشک کردن چوب در هوای آزاد

اولین مرحله برای اطمینان از الوار با کیفیت از هرگونه عملیات خشک کردن ، انباشته شدن مناسب است.انباشته شدن نامناسب می تواند منجر به مشکلات مختلفی از قبیل تاب ، پیچ خوردن ، خم شدن ، لکه دار شدن و افزایش زمان خشک شدن شود.قبل از انباشته شدن ، چوب باید بر اساس درجه ، مقدار رطوبت اولیه ، گونه ، ضخامت و طول مرتب شود تا زمان خشک شدن و تخریب آن کاهش یابد.

چوب ها باید به گونه ای روی هم قرار بگیرند که جریان هوا به راحتی از بین آنها عبور کند و روند خشک شدن سریع تر انجام شود.

اگرچه زمان خشک شدن چوب در هوا در نهایت به شرایط آب و هوایی بستگی دارد ، اما می توان با ایجاد تغییراتی اساسی در روش استاندارد خشک کردن در هوا ، زمان آن را کاهش داد و کیفیت را افزایش داد.به عنوان مثال استفاده از پنکه ها.در این روش ، افزودن فن بر روی دیوار ، باعث بهبود یکنواختی گردش هوا در کل بار می شود.

این مقاله توسط شرکت آهن چوب که در زمینه ساخت دستگاه خشک کن چوب فعالیت می کند ، ارائه شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *