تفاوت چوب سخت با چوب نرم در چیست

تفاوت چوب سخت با چوب نرم در چیست

تفاوت سخت چوب و نرم چوب

چوب نرم و چوب سخت دو نوع مختلف چوب هستند.برای انتخاب بین این دو نوع چوب باید تفاوت بین آنها را دانست.تفاوت اصلی بین چوب نرم و سخت در این مقاله آورده شده است.در ادامه همراه ما باشید و برای اطلاع از قیمت دستگاه خشک کن چوب با ما تماس بگیرید.

درختان برگریز ، چوب سخت و گیاهان همیشه سبز ، چوب های نرم تولید می کنند.سرو ، صنوبر ، کاج زرد جنوبی از رایج ترین و پرمصرف ترین چوب های نرم هستند ، در حالی که بلوط ، چوب ماهون و چوب قرمز از رایج ترین چوب های سخت هستند.

هنگام انتخاب چوب سخت یا چوب نرم برای کار ، به آنچه می خواهید در آینده به دست آورید فکر کنید.هر دو نوع چوب مزایای چشمگیر را در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی ارائه می دهند.که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

نرمی و سختی – همانطور که همه شما احتمالا میدانید ، اولین و بارزترین تفاوت این دو در این است که چوب های سخت ، سخت تر هستند ، بر خلاف چوب های نرم که نرم و انعطاف پذیر ترند.البته این همیشه صادق نخواهد بود.به عنوان مثال ، درختان بالسا از چوب های سخت هستند ، اما حتی آرایش نرم و انعطاف پذیرتری نسبت به بیشتر چوب های نرم دارند.

سهولت استفاده / نصب – یکی از مزایای چوب های نرم سهولت نصب آنهاست.برش این چوب ها ، به دلیل لطافت و نرمی ، اغلب بسیار آسان است.میخ زدن به آنها نیز بسیار بی دردسر است و این باعث می شود که انتخاب مناسبی برای خانه شما باشند.

تفاوت سخت چوب و نرم چوب

هزینه – از نظر منطقی ، چوب های سخت گران ترند ، زیرا رشد برای یک دوره طولانی تر طول می کشد ، پردازش آنها زمان بیشتری میطلبد و کاملاً مقاوم هستند.البته گرچه ممکن است مقاومت و قدرت از مزایای چوب سخت باشد ، اما چوب های نرم مانند صنوبر داگلاس به همان اندازه ، سخت و در عین حال ارزان تر هستند و استفاده از آنها آسان تر است.

موارد استفاده – به دلیل تراکم و سبک بودن چوب های نرم ، آنها بهتر است در دیوارهای داخلی ، سقف ، درها و غیره استفاده شوند.از طرف دیگر ، چوب سخت هنگام استفاده در کف سازی ، جاده ها ، پل ها و تیرها بهترین نتیجه را می دهد.توجه به این نکته مهم است که این عملکردها منحصر به چوب های سخت نیست.کاج زرد جنوبی که یک چوب نرم است ، از همه کاره ترین گیاهان است.علاوه بر پروژه های سبک ، می توان از آن در ساخت و سازهای بزرگ و سنگین مانند کف سازی نیز استفاده کرد.

کفپوش چوب سخت یک سرمایه گذاری است و از نظر برخی از افراد حتی به خانه شما ارزش افزوده میدهد و یا فروش آن را آسان تر می کند ، زیرا این روزها یک راه حل کفپوش محبوب است.

زیبایی شناسی – چوب های نرم حتی بدون هیچ گونه تغییر از نظر زیبایی شناسی فراتر از چوب های سخت هستند.چوب های نرم نه تنها ظریف هستند ، بلکه ظاهر و احساس خوبی نیز دارند.آنها سبک ترند و نشاط چشمگیری را به اطراف می آورند.صنوبر هنگام صحبت از جذابیت و زیبایی ، چوب نرم شماره یک است و این امر آن را بسیار مورد تقاضا قرار می دهد.

تراکم – همانطور که انتظار می رود چوب های چوب سخت چگالی بالاتری نسبت به چوب های نرم دارند و این به دلیل آرایش جامد و جمع و جور آنها است.بعلاوه چوب سخت مقاومت بالاتری در برابر آتش نسبت به چوب نرم دارد.

معایب چوب های سخت

  • سرعت رشد آهسته:سرعت رشد درختان چوب سخت آهسته است.
  • کارایی:کار با چوب سخت در طول ساخت به دلیل تراکم ، بسیار سخت تر است.
  • هزینه:چوب های سخت به طور کلی گران ترند ، اما آنچه را که برای آن پرداخت می کنید ، دریافت می کنید!

فرق چوب نرم و سخت

معایب چوب نرم:

تراکم:تراکم کمتر چوب نرم باعث ضعف و دوام کمتری می شود ، با این وجود گزینه های چوب نرم با تراکم بالاتر وجود دارد.

ماندگاری:چوب نرم برای مکانهای پرتردد کمتر مناسب است.

مقاومت در برابر آتش:چوب های نرم دارای مقاومت کم در برابر آتش هستند ، مگر اینکه درمان شوند.

تراکم ، هزینه ، استفاده ، زیبایی و سهولت نصب از مهمترین تفاوت های بین چوب نرم و چوب سخت است.با این حال ، آنها تنها عوامل تمایز نیستند و همانطور که در بالا ذکر شد ، نام ها تفاوت را کاملاً مشخص نمی کنند.

اگر قبل از انتخاب چوب سخت یا چوب نرم ، مشاوره بیشتری می خواهید و یا اگر میخواهید در مورد قیمت دستگاه تولید چوب نبات بدانید ، امروز برای کسب اطلاعات بیشتر ، با تیم متخصص ما صحبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *